Zamówienia w WooCommerce są tworzone w momencie finalizacji procesu zamówienia przez kupującego. W panelu WordPressa są widoczne jedynie dla użytkowników o roli Administratora lub Kierownika sklepu. Każde zamówienie w WooCommerce posiada unikalny identyfikator.
Statusy zamówień w WooCommerce
Zamówienia posiadają statusy. Statusy zamówień informują o tym, na jakim etapie realizacji jest dane zamówienie. Oto lista statusów zamówień w WooCommerce:
- Oczekujące na płatność – zamówienie otrzymane, ale nieopłacone
- Nieudane – podczas realizacji płatności wystąpił problem. Ten status może nie zostać nadany od razu po utworzeniu zamówienia, a dopiero po odpowiedzi bramki płatności
- W trakcie realizacji – płatność otrzymana, zmniejszony stan magazynowy – zamówienie czeka na realizację przez sklep. Jeżeli podczas składania zamówienia została wybrana metoda płatności Za pobraniem, zamówienie otrzymuje ten status. Aby pominąć ten status i automatycznie zmieniać status na Zrealizowane, skorzystaj z naszych modułów, prosimy o kontakt.
- Zrealizowane – zamówienie kompletne, nie wymaga już dalszych działań
- Wstrzymane (oczekujące na płatność) – stan magazynowy został zmniejszony, ale obsługa sklepu musi zatwierdzić płatność
- Anulowane – anulowane przez klienta lub obsługę sklepu – nie wymaga dalszych działań (anulowanie zamówienia nie przywraca zdjętych stanów magazynowych)
- Zwrócone – zamówienie zostało zwrócone przez kierownika sklepu – nie wymaga dalszych działań
Schemat statusów zamówień w WooCommerce

Jeżeli chciałbyś aby w sklepie następowała automatyczna zmiana statusu zamówienia na Zrealizowane po zaksięgowaniu płatności, skorzystaj z naszych dodatkowych modułów, prosimy w takim wypadku o kontakt.