WooCommerce jest elastyczny w kwestii ustawianych promocji dla produktów. Można kontrolować je ręcznie albo zautomatyzować za pomocą harmonogramu. Można je tworzyć w dowolnej chwili.
Rabaty można stosować nie tylko dla produktów fizycznych, ale również dla produktów wirtualnych oraz dla produktów z wariantami. Oznacza to, że możesz zorganizować promocję tylko na wybrany wariant produktu, np. koszulkę z nadrukiem, ale tylko czerwoną.
Ceny promocyjne – ustawienie ręczne
Ustawienie ceny promocyjnej jest bardzo proste. Odpowiednie pole znajdziesz w zakładce Ustawienia główne w okienku pod polem tekstowym służącym opisowi produktu. Ustawienie promocji z ceny 9,90 zł na 9 zł wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu.

Takie ustawienie znajduje swoje odzwierciedlenie w sklepie. Klient widzi nie tylko nową cenę, ale i podstawową, tj. przed promocją. Dzięki temu widzi, jak dużą oszczędność daje zakup.

Promocje w WooCommerce według harmonogramu
Ręczne kontrolowanie trwania promocji może być uciążliwe. Promocja trwająca za długo może przynieść stratę z powodu niskiej marży na produkcie. W celu uniknięcia pomyłek związanych z czasem trwania promocji, w WooCommerce znalazła się funkcja harmonogramu. Ustawienia harmonogramu znajdują się obok ceny promocyjnej. Zasada działania jest prosta: wystarczy wybrać zakres czasowy, w którym promocja ma być aktywna. Gdy termin końcowy upłynie, promocja wyłączy się automatycznie.
Aby skorzystać z funkcji harmonogramu wystarczy kliknąć w pozycję Harmonogram obok ceny promocyjnej:

Po kliknięciu tego linku, uzyskasz dostęp do zakresu dat. Daty możemy ustawić w wygodny sposób za pomocą kalendarza, który wyświetla się automatycznie:

Promocje dla wariantów
Promocje mogą dotyczyć również wybranych wariantów produktów. Takie możliwości konfiguracyjne nie znajdują się jednak w Ustawieniach głównych, a bezpośrednio w Wariantach. Ważne, aby warianty były wcześniej skonfigurowane, a sam produkt musi być produktem z wariantami.
W ustawieniach wariantów przejdź do danego wariantu produktu. Następnie kliknij na niego, co spowoduje rozwinięcie szczegółów wariantu. Tam znajdziesz dokładnie te same ustawienia, jakie są opisane powyżej, w przypadku produktu prostego.

Stałe promocje to nie jedyny model oferowania rabatów. Możesz zastosować w swoim sklepie również kupony rabatowe →
Zaawansowana konfiguracja cen promocyjnych
Jeśli standardowe możliwości WooCommerce w zakresie promocji nie są dla Ciebie wystarczające, możesz rozszerzyć swój sklep o nowe funkcjonalności w tym zakresie. W tym celu skorzystaj z naszego dodatkowego modułu. Jego możliwości są naprawdę spore. Promocje możesz tworzyć:
- dla pojedynczych produktów – np. kup produkt z kategorii laptopy, torbę do laptopa kupisz za 50% ceny
- dla zamówień (w tym na podstawie historii zakupów) – np. jeśli klient wydał co najmniej 250 zł w tym miesiącu, otrzyma 10 zł zniżki
- dla kategorii oraz grup użytkowników – np. 5 zł zniżki dla subskrybentów newslettera (wymaga stworzenia np. grupy Newsletter oraz przypisania do niej użytkownika)
Więcej informacji na temat modułu, a także przykłady zastosowania udzielimy poprzez kontakt mailowy, zapraszamy do kontaktu.